Sunday, February 7, 2010

bertafakur sejenak

apekah aku??siapakah aku??salahkah aku??

persoalan yg menjadi tanda tanya da perlukan jawapan...

aku seorang manusia yg dipinjamkan jasad oleh Allah s.w.t...aku seharusnya bersyukur dengan segala pemberianNya..

mcm mane aku harus bersyukur??

memanfaatkan setiap detik dengan perkara2 yg baik @ tidak melanggar segala kehendakNya termasuklah saling menghormati sekelian alam (manusia, haiwan dan tumbuhan)..yg paling utama ialah dengan mematuhi segala perintahNya dan menjauhi segala laranganNya..perkara yg aku lakukan hari ni adekah memenuhi ape yg dimaksudkan dengan bersyukur??

memenuhi segala perintahNya adalah sesuatu yg amat memberi kenikmatan..aku pernah merasainya..tapi sekarang aku hanyut dengan kehendak diri aku yg masih mahukan keseronokan dunia sedangkan aku terabaikan keseronokan kehidupan yg bakal aku tempuhi!!!!

aku perlu berubah!!

"ALLAH TIDAK AKAN MENGUBAH NASIB SESUATU KAUM MELAINKAN MEREKA MENGUBAH NASIBNYA"ayat yg orang akan selalu igt tapi tidak mengaplikasikan seruan ini..huh!!

hanya aku yg mampu mengubah diri aku..bukan dari hasil usaha orang lain!!!

maaf kpd kwn2...maaf kalo aku ade terlepas kata2 kesat...aku berjanji pd diri aku tidak akan mengulanginya...



No comments:

Post a Comment