Tuesday, January 19, 2010

PTPTN

lepas je klas aku tru menuju ke moto sbb da xsbr2 nk tau PTPTN da msuk lom..aku ngan rakan seperjuangan aku trus menuju ke ATM kat HEPA UTeM..berdebar seketika kat depan mesin 2..hehe..skali 'cucuk' je kat dinding 2 terpampang la nilai RM1997.smthg..xbpe igt laa..tergamam seketika sbb knp la duit aku cm kurang je ni??rupenye die da tolak skali duit yg aku loan kat bendahari..rase nk naik angin pn ade td..tp nsib bek masih bleh berpikiran secara waras..huhu..xsangke aku ni baran gak..tp xbgs gak baran2 neh..org xske..aku kalo nk thn mrh aku snyap je laa..mls nk ckp bnyk2..kang xpasal2 ade yg kne maki..teruk gak aku ni rupenye..teruk3..hehe

smpai je umah td aku trus snggah kdai nk wat bju korporat bdk2 BMCS..kire entrepreneur la ni..knon2 je..hehe..lps amek sample size je trus cari bdk2 yg nk wat baju..mcm2 konflik timbul..ade yg nk tkar kaler laa, ade yg nk tmbh tulisan laa..tp sbg pengurus projek kne la pndai manage smua 2..aku nk wat bnd
e ni smpai jd..rase xbest lak kalo wat sparuh jalan..target aku dalam 3mggu lg dak2 BMCS da pkai baju 2 g klas..baru mantep..


berita menarik yg aku bace..try tgk..


"KOTA BHARU: Seorang pelajar politeknik berdepan detik mencemaskan apabila terpaksa diusung ke hospital selepas cincin besi pemberian rakannya sebagai tanda persahabatan gagal ditanggalkan menyebabkan jari kelengkengnya membengkak hingga terpaksa mendapatkan khidmat sepasukan anggota bomba untuk membantu mengeluarkan perhiasan itu"




ni la keratan berita yg dah aku bace..mcm ni pnye kes pn ade ke??tp kompem dak ni kalut giler bile tgk jari die cmtu..kalo aku pn cuak gak bai..tgk kes ni same cm kes adik aku dulu..time 2 aku menengah rendah lagi..adik aku ni nk sgt pkai cincin..die pkai cincin emas yg mak aku xpkai..skali nk cabut xle..mcm2 care try nk cabut..smpai satu tahap jari die nmpak da bengkak..kurang cket dari dalam gambar ni laa..tp tkot pnye pasal..abah aku trus amek tindakan yg spontan.."g amek gunting boy..cepat cket" kata hero kluarga aku(abah)..aku pn ape lg laju mencari gunting dalam rumah..dapat je gunting abah aku trus potong cincin 2..nsib baik nipis je cincin 2..kalo x, jd la cm dalam gmbar ni..huhu..jd, moral dari kes ni jgn la nk bergaya sgt ngan perhiasan cm 2..membazir je..(baek pnye nasihat..pdhal yg taip ni pn same dgn je..haha)

ok lah..kang kalo aku ade crite mnarik aku akan terjemahkan la dlm bentuk penulisan cm ni..adios!!



No comments:

Post a Comment